Jumaat, 7 Oktober 2011

Lempeng..?

Assalamualaikum.....


Errr..emm.. ini sebenarnya lempeng. Tapi lempeng gaya orang kampung dolu2. Semata2 tepung, air garam dan hirisan bawang. Memang dah lama teringin nak makan lempeng. Maka buatlah 2 keping. Buat lepas kempunan. Kebetulan ada sambal cili padi dengan ikan bilis tu. Kita pecahkan telur sebiji dalam sambal tu...kasik lemak berkrim dan menambah kolesterol.

Memang nikmat sungguh cakup sambal dengan kepingan lempeng yang dikoyak tu... Yummm...

P/S : Atok..lempeng pon adooo....

14 thoughts..:

wanie wonek berkata...

adoi lamanya tak makan sejak dah besar ni. letak kelapa sikit mst lagi sedap :)

Azham Vosovic berkata...

arwah nenek dulu selalu buat.,..sedapnya .... susah nak masak sbb dok asrama huhuhu

^^eKaTiKaH^^ berkata...

pehh, sedapnye...teringin pulak nak makan lempeng yg ibu buat... :)

iza berkata...

pergh... tetiba rasa nak makan lempeng.... buat bekpes esok la...

NasZ berkata...

dulu mak selalu buat lempeng yang ada tompok2 gula merah tu. suka sangat2.

MOHD NASER.com

Susan Lolo Bua berkata...

dulu kecik kecik suka makan lempeng ni, dpt beli kat kantin skolah, skrg dah besar dah boleh buat sendiri :)

Mamasya berkata...

Assalammualaikum Aziela

Dah lama tak buat lempeng...sedap cicah sambal...kuah kari ke.teringat masa kecik2 dulu arwah nenek buat lempeng mkn cicah dgn gula je...tupun dah rasa sedap..

Aziela berkata...

wanie : Kalau letak kelapa...memang sedap la wanie... Makan lak time ujan..sejuk2 gitu...perghh...

Aziela berkata...

Azham : Alahai...kalau dekat..akak tolongg hantarkan...

Aziela berkata...

eKaTiKah : Kalau mak yang masak, memang lagi memukau... Aura mak tu yang mahal..

Aziela berkata...

iza : ha...jangan tak buat Iza.... nnt kempunan..hehehehe

Aziela berkata...

NasZ : Ha...saya pernah makan lempeng tu..Ishh..mengimbau kenangan betul lah kan..

Aziela berkata...

Susan : Betoolll...sekarang dah besar dah boleh buat sendiri...

Aziela berkata...

Mamasya : Cicah sambal tu sampai x boleh nak stop makan. Kalau kari..tu siap carik2kan..rendam terus dalam kuah...makan macam sup..ngeeee...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink