Sandwich Lemak Berkrim

4 comments
Assalamualaikum.....

Dah lunch ke? Apa khabar semua? Terima kasih kita ucapkan kepada kawan2 baru yang sudi join d club... Oh yer, terharu sangat2 kerana tiffin biru sudi menjadi follower kita... Umpama mimpi jadi kenyataan kerana salah seorang sifu blogger masakan tersohor di Malaysia sudi masuk ke sini.

Kepada rakan-rakan yang baru....berilah kita sedikit masa utk blogwalking yer. teruja sangat sebab dapat kenalan baru...bolehlah menambah senarai blogwalking kita. Jangan risau...kita kalau bw, kita memang suka tinggalkan komen.

Ok..meh tengok makanan pula. Sandwich Lemak Berkrim. Apa benda alah nie kan..?Sandwich telur jer sebenarnya...hihihihi. Kita buat untuk breakfast hari Ahad lepas. Maklumlah, misi untuk membuat karipap telah bermula, maka kita hanya sempat siapkan breakfast yang simple dan mudah jer. Mula2 si Adam soh mama dia buat sandwich sardin, tapi memandangkan telur ada banyak dalam stok...kita tukarlah filling dia. And Adam pun agree. Sebuku roti habis dimakan dengan papanya. Sampai tak makan nasi lunch sebab kenyang. Ok..mari2.. Ha...yang nie, adik2 kat asrama pun boleh buat. Senang yer adik2 semua. Dan berkhasiat serta mengenyangkan dan paling penting.. MENJIMATKAN...


Senang jer nak buat nie. Pakai roti sandwich yang disukai ramai..eh bukan..disukai oleh tekak dan perut sendiri yer...
Rebus telur ayam. Bila dah keras, kopekkan kulitnya. Telur yang dah dikupas nie, masukkan dalam satu mangkuk, campurkan dengan mayonis yang disukai. Hancurkan telur nie sambil digaul sebati dengan mayonis menggunakan garfu. Bila dah sebati, renjiskan serbuk lada hitam, atau lada sulah. Gaul lagi hingga sebati. Kalau nak lebih sihat, alaskan daun salad dan sapukan telur nie. Yang menjadikan dia lemak berkrim ialah mayonis yang banyak. Oh yer..lupa. Tak perlu garam yer...sebab mayonis tu dah ada masinnya, begitu juga dengan lada hitam/lada sulah.

So, senang kan? Mari kita bersarapan dengan sihat. Nak bawakkan anak2 bekal ke sekolah pun sesuai sangat2.

Selamat mencuba...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 thoughts..

Tie HT berkata...

salam ceria :)

penah buat ni..mmg sedap, mmg lemak berkrim thumbs up :)

Unknown berkata...

best tu..makan sandwich klu dpt minum kopi o...mesti syok hbs....

selalu saya wat..goreng telur tp aksi hancur jer la, x yah goreng garing..agak2 telur dh masak letak dlm mangkuk n campur ngan mayanonis nk sedap lagi tambah sardin...

Aziela berkata...

Tihara : senang pun nak buatnya kan.. hehehe

Aziela berkata...

Tentang Kita : Ha, scramble egg pun sodaappp