Mee Hoon Kari (ish..ish..ish...)

6 comments
Assalamualaikum.....


Ok...ini sebenarnya adalah mee hoon kari yang kita masak sempena kawan kita Dd datang rumah hari tu. Tapi mee hoon nyer tenggelam daa... Ini gara2 kuahnya pekat sangat dan mee hoon nya terlebih celur.. Hehehe.

Tak berapa puas hati dengan hasil masakan kita yang nie. Sebab utama ialah tak rasa pedas langsung. Dan tiba2 kuah jadi sangat pekat. Ini hubby kita lah nie...dia soh letak ubi kentang bebanyak. Dia memang suka la. Orang lain? Entahlah..hehehe

Anyway, kebetulan pula, BIL kita balik rumah MIL kita ptg tu. So, memang diorang dah kata nak datang. Baguslah.. kita masak sekali harung. Raya ramai2 dengan family. Kebetulan adik kita si Abg Ngah call kata boring..nak datang tidur rumah kita juga. Waahh..makin meriah. Bila Abg Ngah sampai petang tu, call plak parents kita kat PD...x nak join the crowd keww..? Hehehhe.. Ayah kita dengar cucu kecik dia si Mia ada...dia pun dtg. Maka ada la adik beradik kita dengan family in-law semua. Meriah sampai ke malam. Cuma Yana the nurse jer tak datang.

Peliknya, habiiiis jer kita tengok mee hoon kita. Diorang kata sedap jer makan. Eishh..biar betul diorang nie kan. Kita siap masak nasi, buat lauk ayam goreng berempah, sayur dan sambal... Tapi mee hoon kari laku dulu. Oklah kot yer..


Ini anak Abg Ngah yg sulung, Adlina tengah melayan diri sendiri. Nampak tak mangkuk sebelah dia tu? Dia pun makan mee hoon kari nie sampai bertambah. Dia nie memang memilih sikit makan. Nampak jer bulat tu..tp bulat sbb kuat minum susu. Lepas tu dia tengah mengerjakan puding tauhu kita. Ini mangkuk yang ke-2 juga rasanya. Seronok sangat tengok dia makan sebab bukan selalu dapat attract dia untuk makan.

Anyway, tak buat open house untuk raya tahun nie, tapi bila my dear friend and dear families are all together, kita rasa sangat happy...

Luv u all...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

6 thoughts..

Unknown berkata...

akak, sy suka mee kari... nak makan.,..

Cho Zila berkata...

kalau mihun kari memang selalu kot jadi lagutu... mungkin nampak tak cun tapi rasa marbeles... okler tu..

RamRamCute berkata...

sedapnyer...tiba-tiba teringat mee kari dekat hentian seremban...awak!! terliur la pulak!!

Mee kari awak tu mesti sedap sebab bertambah-tambah anak buah makan...sslllrrrppp.... ;))

Aziela berkata...

Azham : Suka ker? Ha..bagus..bagus.. Nnt jalan2 ke Melaka, singgah umah akak makan mee kari yer...

Aziela berkata...

Cho Zila : Mabeles and not mabeles, hehehe. Lain2 tekak kan...

Aziela berkata...

Rahmah : Er...utk tekak kita yang makan pedas nie, susah nak go sket la wak.... hehehehe