Kau tu Bukannya Cantik!!

6 comments
Assalamualaikum.....

Errkk..... tau lerr.... Sedar diri... Sob..sob..

Ohh..mak kita cakap malam tadi... kita nie bukannya wanita yang cantik. Memang betul. Kita pun angguk2 jer... heheheh sebab sedar diri. Topik perbualan ialah tentang value diri.

Mak cakap, kita tak ada rupa paras yang cantik, makanya kita semua...tak kira wanita atau lelaki mesti add up self value 'kecantikan' diri kita melalui aspek lain. Mungkin dari tingkah laku, sopan santun dan budi bahasa, ilmu pengetahuan, amalan ibadah dan yang paling penting, mesti upgrade kualiti organ yang seketul dalam tubuh kita...HATI.

Hati yang bersih, hati yang redha dan hati yang tidak ternoda menjadi pemangkin untuk mencantikkan diri kita semua. Setuju??

Jadi, marilah kita beramai2 hapuskan segala pandangan negatif kita terhadap semua elemen di atas muka bumi nie. Tak perlulah komplen lecturer nie kedekut markah, cikgu tu tak ikhlas mengajar, penjual tu sombong, makanan nie tak sedap dan sebagainya. Setiap kejadian itu, ada sebab musababnya dan mereka itu meminta restu kita untuk memahami mereka.

Ok..merepek melalut untuk mengingatkan diri sendiri juga...

Alhamdulillah atas segala cabaran dan dugaan... Allah Maha Mengetahui..
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

6 thoughts..

RamRamCute berkata...

selalu memberi semangat pada diri sendiri dan jangan mudah putus asa tau...selalu setkan minda "walau tak cantik macam model pun kita tapi kita tetap bersyukur bahawa kita tidak punya kekeurangan apa-apa". Cheers :)

Aziela berkata...

Rahmah : Betul tu wakkk..

Cik Bambam berkata...

ehhh..kita semua cantik lar kakk.. konfiden2!! ehhehe

Aziela berkata...

CB : Yezzzaaaa...harus konpiden..!

Unknown berkata...

insyaallah akak...mari kita amalkan sama sama....

Aziela berkata...

Azham : Alhamdulillah...bagusss adik nie..